A XXXIV. nemzetközi részvételű karbantartási konferenciát
EMBER ÉS TECHNOLÓGIA -
A KARBANTARTÁS JELEN ÉS FENNTARTHATÓ JÖVOJE
címmel
2022. április 25-26-án Veszprémben rendezzük.
A konferencia szervezését megalapozó környezeti hatások:
- a Covid-19 sokunk életét felülírta. Ez hatással van a szervezetek működésének számos aspektusára, így a karbantartásra is.
- A versenyhelyzet, a válallkozói környezet napjainkban tapasztalt körülményei, a megatrendek erősödő hatása a karbantartást új kihívásokkal állítják szembe,
- a karbantartó személyzet képzése és megtartása, a humán-, környezet- és vagyon bizonság alapvető feltételévé vált,
- a nemzetközi tapasztalatok minden területen való ismerete elengedhetetlen országunk számára, ha a fejlett Európához fel akarunk zárkózni,
- a nemzetközi tapasztalat és gyakorlat fontos tényezo a versenyképesség megorzéséhez.
A rendezvény célja:
- a karbantartási menedzsment nemzetközi és hazai eredményeinek, tapasztalatainak áttekintése,
- a témakörben elért kutatási eredmények gyakorlatba történő átültetésének segítése,
- a résztvevők szakmai kapcsolatának szélesítése, erősítése,
- a karbantartási munkát segítő szoftverek és eszközök megismerése,
- a karbantartás, mint értékteremtő folyamat bemutatása,
- a legjobb gyakorlatok megismerése, benchmarking,
- a karbantartásban rejlő értékteremtő potenciálok feltárása.
A tanácskozás szakmai témakörei:
- megbízhatóság központú karbantartás kialakítása, működtetése
- az Ipar4.0 és az Ember2.0 kölcsönhatása és hatásai a karbantartásban
- a fenntarthatóság karbantartási vetületei, a 4. ipari forradalom karbantartási konzekvenciái
- információtechnológiák a karbantartásban
- robotok karbantartása
- minőségbiztosítás és kiválóság a karbantartásban
- folyamat- és eljárás innovációk a karbantartásban, K+F+I eredmények és tapasztalatok
- a tudásmegosztás lehetőségei a karbantartásban, generációs konfliktusok a tudásmenedzsmentben
- tribológiai rendszerek és karbantartásuk
- közlekedési eszközök karbantartási sajátosságai
- a hasznos élettartamon túli üzemelés kérdései, lehetőségei
- a karbantartás szervezetfejlesztési kérdései
- karbantartási esettanulmányok és jó gyakorlatok
- a karbantartási szervezetek érettségénk értelmezése, érettségi modell kialakítása empirikus vizsgálat bázisán
- "win-win" típusú együttműködések a karbantartási szolgáltatások területén
- a post-covid időszak kihivásai, kockázatai, kitörési lehetőségei, a válságok hosszú távú hatásai az üzletvitelre és a karbantartókra
- a karbantartás társadalomtudományi aspektusa, válság és együttmuködés