A XXXVII. nemzetközi részvételű karbantartási konferenciát
A KARBANTARTÁS STRATÉGIAI SZEREPE -
Biztos válaszok kellenek bizonytalan időkben
címmel
2025. április 24-25-én Veszprémben rendezzük.
A konferencia szervezését megalapozó környezeti hatások:
- a digitalizáció átszövi a szervezetek életét, nem pusztán hívószó, hanem napjaink számos területének befolyásolója - hatással van a szervezetek működésének számos aspektusára, így a karbantartásra is.
- A versenyhelyzet, a válallkozói környezet napjainkban tapasztalt körülményei, a megatrendek erősödő hatása a karbantartást új kihívásokkal állítják szembe,
- a karbantartó személyzet képzése és megtartása, a humán-, környezet- és vagyon- bizonság alapvető feltételévé vált,
- a nemzetközi tapasztalatok minden területen való ismerete elengedhetetlen országunk számára, ha a fejlett Európához fel akarunk zárkózni,
- a nemzetközi tapasztalat és gyakorlat fontos tényezo a versenyképesség megorzéséhez.
A rendezvény célja:
- a karbantartási menedzsment nemzetközi és hazai eredményeinek, tapasztalatainak áttekintése,
- a témakörben elért kutatási eredmények gyakorlatba történő átültetésének segítése,
- a résztvevők szakmai kapcsolatának szélesítése, erősítése,
- a karbantartási munkát segítő szoftverek és eszközök megismerése,
- a karbantartás, mint értékteremtő folyamat bemutatása,
- a legjobb gyakorlatok megismerése, benchmarking,
- a karbantartásban rejlő értékteremtő potenciálok feltárása.
A tanácskozás szakmai témakörei:
- megbízhatóság központú karbantartás kialakítása, működtetése;
- az Ipar4.0 és az Ember2.0 kölcsönhatása és hatásai a karbantartásban;
- információtechnológiák, digitalizáció a karbantartásban;
- minőségbiztosítás és kiválóság a karbantartásban;
- folyamat- és eljárás innovációk a karbantartásban, K+F+I eredmények és tapasztalatok;
- a tudásmegosztás lehetőségei a karbantartásban, generációs konfliktusok a tudásmenedzsmentben;
- tribológiai rendszerek és karbantartásuk;
- közlekedési eszközök karbantartási sajátosságai;
- a hasznos élettartamon túli üzemelés kérdései, lehetőségei;
- a karbantartás szervezetfejlesztési kérdései;
- karbantartási esettanulmányok és jó gyakorlatok;
- "win-win" típusú együttműködések a karbantartási szolgáltatások területén;
- a karbantartás társadalomtudományi aspektusa, válság és együttmuködés ;
- erőművi rendszerek karbantartása;
- a hulladékgazdálkodás karbantartási kihívásai.